21 juni, 2008

Utmaning

Fick en utmaning av Maud på Hjortgården, och kunde då inte låta bli...


Vad gjorde jag för 10 år sedan ?

1998

Då jobbade jag fortfarande på Salong Brooklyn på Bergnäset, vi var 2 som ägde frisörbutiken ihop.

Började på ridskolan på Bergnäset och lärde mig rida, favvo hästen hette Buster. Sen blev det Penny och Fanta.

Varit sambo i 10 år.

Bott i Antnäs i 8 år.

Är 33 år.

Var till Stockholm och såg Kristina från Duvemåla.


5 saker jag ska göra idag, lördag den 21 juni...


Dammsuga
Skura
Matlagning - vi ska bjuda på ripa
Äppelsmulpaj
Softa


Godis jag gillar...

CHOKLAD i alla former.



Vad jag skulle göra om jag blev miljonär...


Tja är det "bara" en miljon så kanske det inte räcker så långt idag men är det flera miljoner så skulle jag nog dela ut lite var stans till dom som behöver, och sen skulle jag säkra min dotters framtid på ett bra sätt...
Öppna ett mysigt gammeldags cafe i Antnäs, köpa mig en norrbottensgård, sluta jobba och göra det jag vill göra just då, ja det finns mycket...

Städer jag bott i...
Ja alltså nu har jag bara bott i en stad i hela mitt liv - Luleå, men om vi säger orter jag bott i blir det lite mer.

Jag föddes i Örarna, min första lägenhet köpte jag 17 år gammal och flyttade till Bergnäset, sen träffade jag Fransson och vi flyttade till Antnäs.

2 kommentarer:

Annika sa...

Åh vad det är kul att få reda på lite mera om bloggarna.... Kram Annika

Gårdsromantik sa...

Ja jag skulle genast komma på det caéet! Du kanske kunde ha det i en av mina flyglar på residentet?

Vad kul det vore att börja rida igen - skulle nog inte orka med att äga men en ridtur då och då vore nog skoj - rider du fortfarande?

Ripa lät ovanligt och gott - har du varit och jagat måntro?

Kram Maud