06 december, 2008

Gammelstad marknad

Har varit till Gammelstad i dag på gammeldags marknad



Hälsade först på vår kyrkstuga...


Den mådde bra...


Gamla Hamngatan ner mot Hägnan...


Tomten var där!!!
Men fick inte någon kram av dottern icke det icke...

Sen bar det av med häst och släde...

Inne i en av stugorna bakade dom anis bockar...
Det doftade gudomligt,
-mamma fram med frityrpannan!!!!
På väggarna hängde gamla saker från förr.


Inne på en av väggarna...
var även och hälsade på Maud på Hjortgården med tog ej med kameran - klantiga mig...men jag återkommer med det.






5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så roligt att du visar så fina marknadsbilder!
Din fina kyrkstugas vackra fönsterluckor kanske jag knycker en mörk kväll;-)

Jag hann ju inte gå på marknaden idag. Men i morgon skall jag allt lura maken att stå i butiken ett tag...

Vad roligt att ni kikade in!

Vända blad sa...

Låter som en helmysig dag! Få se om jag hinner förbi Maud nåt under helgen annars får det bli en annan gång! Fina julbonader du visar!

UllaMona sa...

Jättefina bilder från Gammelstad och vilken fin kyrkstuga ni har...bilderna ser ut som julkort, vackert!
Kram

Marika på Odlingspyssel sa...

Vilken trevlig marknad :) Gammelstad måste vara som gjort för julmarknad

Mer av allt sa...

Vad jag grämer mig att jag inte hann vara på marknaden! Hade planerat att göra det men tyvärr räckte inte tiden till. Jättefina bilder - så jag har varit där lite.

Vad mysigt med egen kyrkstuga! Det är jag också lite sugen på. Det säljs ju någon då och då.

Ska ta mig till Hjortgården så snart jag bara kan. Det ser jättefint ut i den nya butiken.

Ha en bra vecka!