16 juli, 2008

Onsdagsfyndet

ARABIA Finland


Det är ju helt otroligt, här städar man matkällaren hemma och vad hittar man väl då??? jo en kaffe panna från Arabia helt retro eller hur. Tråkigt nog dricker vi väldans lite kaffe hemma hos oss, det är bara när jag är på stan med syrran eller kompisen som det slinker ner något som kallas cafe latte med karamellsmak. Inte så värst mycket till kaffe ...

Men pannan är ju cool, eller ??? Maud hon får nog yrsel nu, hon gillar ju inte orange så himla mycket, hehe...

Kryddhyllan fyndade jag på myrorna för 15 pix sen målade jag den vit. Det är en JIE gantofta hylla och kostade på sin tid på DOMUS i Luleå 29 spänn.




Denna sideboard fann vi på IKEA ett måste för mannen har köpt ny tv och då passar inte den gamla i furu längre...

5 kommentarer:

Marika på Odlingspyssel sa...

Wow, hur bär du dig åt med att fynda. Jag borde gå i skola hos dig :)

Domus i Luläää, mmm där fanns det fina "krejer"

Vända blad sa...

Vilket fynd! När får man provdricka kaffet..?
Kram Maria

Annika sa...

Kannan var häftig!!! Man var ju lite färggladare förr... HiHi :) Hyllan blev så fin den med... ha det gôtt Kram Annika

UllaMona sa...

en sån kaffepanna har jag i stugan samt en gryta i samma orange färg, dessa ting står läääängst in i ett skåp.

Birgitta sa...

Tänk vad skoj det är när man hittar fynd grejor.
Fin blogg du har.
Varma hälsningar från björklyan