15 september, 2008

Måndags "deppen"

Detta är nog den värsta tiden för frisörer och kanske speciellt de som ligger lite i utkanten av city.
Tråkigt, telefonen ringer inte, och är det någon som ringer är det någon rackarns telefonförsäljare...
Sitter här och grunnar...
hur skriver man ett cv jag som aldrig behövt söka jobb...hur gör man?
Jag funderar faktiskt att byta arbetsplats.
Ni som inte vet...
jag har egen firma,
frisör,
hemma,
i,
byn,
- tyckte det var helt ok när vi nu bestämde oss för att skaffa barn.
Problemet är ju bara att är man ledig mer än 6 veckor tenderar kunderna att flytta på sig.
Jag har jobbat som frisör i snart 25 år!!!
och börjar nu vilja röra på mig, närmare stan kanske.
Men när man då har varit egen och jobbat självständigt i flera år...
-hur gör man för att anpassa sig till bruttorna inne i stan.
Från studentbalen 2008
En bild på en av tjejerna jag fixade till när det var studentbal här i Luleå.

1 kommentar:

Vända blad sa...

Men hej! Jaså du har de tankarna...nå, jag såg att de ska sälja gamla Efs i Alvik och tänkte att om man nu inte börjat plugga kanske man hade kunnat öppna nåt där...
Ska du ha hjälp med ett CV så vet du var jag finns!
Kram Maria