27 mars, 2008

Hallå alla samlare där ute i Sverige...

Detta kan jag säga är skit nervöst...jag vet nog inte vad jag gett mig in på. Det är första gången jag provar något sådant.
Jag gillar att skriva om bara tid finns. Denna blogg ska väl då handla om mitt evinnerliga samlande på allt möjligt. Jag är en obotlig samlare och har samlat sen jag kunde gå. Det började med stenar, snören, kapsyler, pinnar, stenkulor ja allt man kunde rymma i en skokartong.
Sen i tonåren - slutet på 1970 talet, blev det ölburkar inte så poppis ni ska tro att det luktade som en halv spritfabrik inne på rummet, ölringar - kapsyler som man gjorde draperier av, idolbilder på Donny Osmond och Abba. Frimärken och bokmärken kom sen och frimärken håller än idag.
Mitt samlande idag består av Sindy dockor och hennes garderob och andra dockor också som Barbie helst före 1975. Bella dockan från Frankrike är också med på ett hörn.
Kläder som är gjorda på 1960 och 70 talet tycker jag är dö läckert. vilken design och välsytt.
Man kan inte beskriva känslan hur det känns när man hittar ett välbevarat plagg i en kartong på loppis.

Inga kommentarer: