31 mars, 2008

. samla . samla . samla . samla .

- Om det då tog slut någongång har man ju hört...för det tar plats, mycke´plats. Men så här är det att en samlare har aldrig tråkigt och det är som sagt själva samlandet som är sport tycker jag. Synd bara att man inte samtidigt kan bränna lite fett medans man håller på att ränna runt på loppisar och dylikt. Här kommer lite kaffekoppar som jag tycker är fina.


Den första bilden är kaffekoppar från kyrkstugan men dom är så tunna att man törs knappt röra i dom. Jag har fem stycken, de andra var trasiga tyvärr.








Den andra koppen är från Rörstrand...






Och den tredje är från Gustavsberg och heter Alva.
Jag har en viss passion för kaffekoppar speciellt från 1930 - 1960 talet.





Den nutida servisen som jag samlar på är Ostindia från Rörstrand - den är tidlös.

Är inte kannan bara sådär rund och go´?

Inga kommentarer: