31 mars, 2008

Trädgårdsdesign

Gul daglilja
Just nu är vi en liten skara på fem - sex personer i vår by som ska starta upp en ja vad ska man kalla det en trädgårdsgrupp, det finns en hel del trädgårdsintresserade har vi upptäckt. Vi vet inte än vad vi ska jobba med och vad visionerna är och kommer att bli men kul ska vi ha.

Jag älskar trädgård och allt som det innebär. jag har en gång i tiden sommarjobbat på Altersunds plantskola några somrar och där föddes intresset. Tyvärr har väl min egen trädgård förfallit lite på grund av ryggskott och barnafödande men nu blommar det upp igen. Jag tror att min egen trädgård får vara i sommar för jag har andra visioner. Tänk om man skulle få riva upp resten av vår gamla hockeybana mitt i byn och anlägga en mini park där. På ena sidan finns en boule bana och nedåt sett fina gröna ängar. En lekpark med gungor, sandlåda, parkbänkar och någonstans att sitta och dricka kaffe, grusade små gångar och en liten oas med blommor och träd. Låter det inte helt underbart? Drömmar måste man få ha. På bilden brevid ser ni en grön lilja.






2 kommentarer:

Vända blad sa...

Vilka fina bilder! Jag längtar redan efter sommaren! Kul med en trädgårdsklubb! Synd bara att man bor i "fel" by...=)
Jag har också skrivit om trädgård idag, måste vara nåt i luften...
Berättade för Maud om dina jättevallmo, så fina!
Maria

Gårdsromantik sa...

Nu längtar man bara till solen och sommaren.
Idag rann nog mycket av snöslasket bort.

Kul med en trädgårdsklubb! Själv är jag mest förtjust i perenner - dom sköter sig ju nästan själv.

Maud